Monday 22 November 2010

Wedding Invitation

Last Saturday, officially dapat kad undangan kahwin daripada my dear Kak Faz.
Yang ralatnya tak dapat jumpa Kak Faz sebab dah menapak di Alamanda. So, tak dapat jumpa dia buat kali terakhir before jadi wife orang.





Tapi takpe, yang penting dapat invitation card ini.
Jadi, tak sabar tunggu 18hb Disember ini untuk menengok kakakku yang seorang ini naik pelamin. Happy. Dahlah sedap mata memandang Abang Raif tuh. Mak aku pun berkenan tengok. Ngahaha.





Well, sejarah percintaan mereka bermula kira-kira 6 tahun yang lepas tatkala Kak Faz dalam pengajian Diploma dan Abang Raif pula dalam Ijazahnya. Mereka dalam kolej yang sama, Kolej Kelima.




Masa mula-mula rapat dengan dia, sumpah tak tahu dia ada Boyfriend masa tuh since dia sangat-sangattt penyimpan rahsia. Susah nak dengar dia bercerita perihal boyfriend dia. . Oh tapi, kami boleh agak, yela takkan orang secomel Kak Faz takde Boyfriend kan?




Jadi, masa tengah-tengah syok lepak sama-sama, tiba-tiba terlintas kami untuk menanyakan perihal tersebut. Still, dia tak nak jawab, apatah lagi nak mengaku kan? Untuk itu, kami menggunakan alternatif kekerasan dan pujuk sikit-sikit untuk dia mengaku. Dah dapat hint sikit-sikit. Entah macam mana, kami pergi bilik dia nak buat spot check. Tanggg.. ada 2 keping gambar couple mereka siap frame lagi tuh. Haaa.. kan dah kantoi.




Tapi, kami yang terkedu tengok Boyfriend dia masa tue. We were likee "Ya Allah Kak Faz handsomeenya dia!". ' Kaakkkkk Faz, handsome lahhh!", "Kak Faz nak lagi tak kat dia? Kalau tak nak, kitorang ada!". Macam tuelah reaksi perempuan-perempuan gedik yang tak boleh tengok lelaki handsome sikit. Heh. Since kami dah tahu tue, Kak Faz pun dah tak segan-segan lagi cerita tentang kesayangan dia dan kami juga. hee.. Entahlah, Kak Faz memanggg penyimpan rahsia gila!





Handsome disini, bukanlah yang macam Robbert Pattinson ataupun Clark Kent, yang tue tak sempat nak buat reaksi teruja dah koma 3 hari. Citt, over kau!
Cukup sekadar redup mata memandang dan sedap mata emak kita memandang nak buat menantu.





Tengok, dia yang simpan benda-benda nie dah nak kahwin tak lama lagi. Seorang lagi kakak nakal ku ini, Kak Bella yang sibuk dok mencanang satu Malaysia tentang dia dan Boyfriend kesayangan dia, tak dengar khabar pun.




"Hai Kak Bella, eden monunggu ekau kahwin ini. Copet-copetlah ekau kahwin sebelum eden masuk line. Eh, bukan masuk line nok borobut Abang Eja ekau tuh. Tapi, masuk line kahwin dulu." Ngeh. (Eden teraii ckp nogori nih!)






Satu benda lagi nak highlight, Kau tengok kasut-kasut dia. Nahhh semua Vincci. Takde brand lain lagi dah. Tengok kat rak kasut beratur Vincci tahu tak. Belum masuk 2,3 pasang yang dia simpan. Make up tak nak kalah, Maybelline tuh. Sanggup redah pergi Mid Valley semata-mata Maybelline palette dia, walaupun 2 colours je. But, dia bukan jenis yang boros dan bukan yang suka show off. Kau akan tahu, bila kau kenal rapat dengan dia.





Banyak lagi nak cerita pasal Kak Faz nie. Tapi nak simpan dulu till wedding sebenar dia. So ini kad undangan dia. Katanya, kad ini pilihan mereka berdua. So sweeeettt. :))









Raif dan Fazlina :))




Insya-Allah akan ku menapak disana.




Sweet.


Thanks Kak Faz!



P/S: Cuba godek cari fail gambar masa pertunangan mereka dulu, tapi tak jumpa sebab laptop problem masa tue. :(


4 comments:

cik dila said...

congratulation in advance to kak faz..sonoknye nak kawen dah..waa..
kang klu pi wedding dy,sila klik-klik utk kami melihatnye ye..

Anonymous said...

lawanyaa kad!
Tapi aku kedekut.
Aku kawen nanti nak ajak korang pakai fb je boleh? Sms je pon takpe kan?
So dapat lah budget lebih tambah kat baju atau mak andam aku.
HAHAHA
tapi kau mesti potong line aku punye
Aku agak lah..
:P

LaiNad said...

Dilla,
Hee.. Thankss!! (on behalf of Kak Faz)
Okay, aku klik byk-byk especially pengantin lelaki dia! heh. :D



Cikynnn,
Kalau kau jemput mcm tue, aku tak nak dtg wedding kau. heh.
kalau aku tak jemput terus, sebab aku nikah jee. Takde de nak buat majlis2 nie, membazir!
Heyy, aku rasa kau dululah. Dgn melihat ketidaksabaran kau tue, so aku estimate dlm setahun setengah lagik kot.
Aku takpe, dah biasa tunggu2 nie, even mak aku ckp anak2 perempuan dia plg molek kahwin 25. Issh, masa tue kau dah anak tiga kott! hahahaha..

Anonymous said...

HAHA banyak lah kau.
Yelah confirm lah aku dah tak sabar,
kang melepas yan tu menangis aku tauu.
9 tahun jaga kalau melepas sia-sia.
HAHA
tak kira, nak jemput pakai fb gak.
ok la kalau aku dulu kau boleh jadik wedding planner aku :P