Saturday 31 March 2012

CIMB Islamic Annual Report 2010

Salam.

Alhamdulillah.


Tatkala Allah menduga kita, jangan sesekali kita mengeluh. Malah, terus dan terus berusaha sehingga apa yang kita hendak/cari/inginkan tercapai. Allah Maha Besar, Percayalah! Alhamdulillah.


I took almost two weeks just to find annual report of CIMB Islamic 2010. It may look simple to you, "Alaa, pasal annual report pun nak kecoh satu dunia." Takpe, nanti aku kasik pinjam selipar/sandal/kasut aku kat kau suruh kau pakai, moga-moga kau boleh faham apa yang aku rasa. Haha.


Stress sebenarnya bila semua benda dah settle tapi ada satu column je lagi yang belum complete. Macam-macam aku buat, emailed to pihak CIMB dah. Tapi tak reply satu haram pun. Penantian aku terhadap replyan email tersebut sampai terbawak-bawak dalam mimpi aku. Seriuos. Aku mimpi ada new email dalam inbox then aku bukak email tu pihak CIMB reply email aku "Do you want it?" . Eh tak, aku tak nak pun. Aku sesaja je nak email, banyak masa terluang katakan. Aku ada jugak pergi CIMB kat Park View, tanya kaunter pertanyaan pasal benda ni. Encik tu macam blur-blur je. Takpelah, terima kasih.


Hasan, Fairuz, Farahin and Ecah yang terpaksa mendengar rintihan aku hampir tiap-tiap hari pasal benda ini saja. Sorry korang. Mesti korang malas and bosan nak layankan. Hehe.


Last thing yang aku buat ialah, email rintihan aku ni ke Bank Negara Malaysia (BNM). BNM best! Dalam sehari dua je ambil masa nak respond email aku. Gembira tak terhingga bila tengok inbox ada email dari BNM. Hehe.



Tapi bila dah baca, kecewa jugak sebab still kena contact dengan pihak CIMB. Kecewa. Sampai bila aku boleh aku dapat annual report ni? Kat website CIMB memang tak update sampai 2009 je. Kat mana lagi aku nak cari? Aku pun puas google. google dan google. Ni kalau google ni boleh bercakap, agak-agak mesti aku kena maki dengan dia. Mencari benda yang takde.


Hasan pun give up jugak sampai tukar data ke bank lain. Aku tak nak tukar sebab sayang lead bank tu. Bank Islam dan Maybank Islamic dah out of list. Tinggal CIMB Islamic dan Public Islamic je.


Tapi hari ini hari bahagia saya. Thank you Allah sebab kau bantu pertahankan aku supaya jangan give up. :')


Tengah-tengah aku hadap FYP ni, aku terus google and click yang mana aku rasa berkenan. Tetiba aku click satu link ini. Tengok-tengokkkk.. ini rupanyaaa..































Tak jelas?!




Nahh!



Yeayyy! Alhamdulillah, jumpa jugak kau. Kat mana kau menyorok selama ni?? Rasa sayang nak close tab tu. Boleh tak kau kekal kat situ sebagai pembakar semangat aku? hehe ;)


Orang first yang aku SMS dengan excitednya adalah Hasan. Haha. Oh jangan salah faham, kami menggunakan data yang sama. That's why kami selalu sharing is caring data kami. :p


Allah Maha Besar. Dia bagi kau kesusahan dulu, as long as kau jangan give up and jangan bergantung dengan ayat ini "takpelahhh.. takpelaahhh.. nak buat macam manaa? Dah takde jodohhhh... dah takde rezekiiiiii.. " pleaseelah. Aku benci dengar ayat-ayat ni. Selagi benda itu belum terjadi atau kau belum dapat apa yang kau nak, silalah jangan bergantung dengan ayat-ayat macam tu. Pemalas namanya. Malas nak berusaha. Aku pang kang! Usaha tangga kejayaan. Ingat tu!



p/s: Fazri dah start mid sem break. Nampaknya aku kena jadi single seminggu. Ngehehe. I miss you! :D


UPDATE: Data Bank Muamalat pun settleeeed! Alhamdulillah. Yihaaa! Thank you Ya Allah sebab bagi aku kesabaran yang tinggi. Rupanyaa aku tersalah kira. Sebenarnya macam ni, Bank Mualamat asalnya accounting year end 31 December, tapi bila tahun 2010, Bank tukar accounting period ke 31 March 2010. So, untuk 2010 punya, Bank ambil 1.1.2009 to 31 March 2010. Bank provide Interim Financial statement untuk (quarter punya), so interim FS ni boleh membantu untuk aku dapatkan period 1.1.2010-31.12.2010. Tambah tolak dengan maklumat yang ada, tapi tak imbang. Frustlah jugak. Lama tak sentuh Bank ni, tapi hari ini aku diberi kekuatan dan semangat untuk aku kira balik satu persatu. Akhirnyaaa, imbang! Rupanya kecuaian aku dalam mengiraa. -__-' Thank you Ya Allah. I. AM. BLESSED! Tak faham takpe, janji aku bahagia. Ya Allah. hehe :D

No comments: