Saturday 21 July 2012

Salam Ramadhan.

Assalamualaikum W.B.T :)


Bulan yang dinantikan sudah tiba - Bulan Ramadhan. Alhamdulillah, Allah masih memberi peluang untuk aku merasai Ramadhan yang super best untuk kita semua tingkatkan amal ibadah. :)


Aku insya Allah, dah berazam nak penuhkan attendance Solat Terawih and baca Al-Quran. Semoga Allah tetapkan hati aku ini. Amin. :)


Untuk first day Terawih agak kecewa kerna tak dapat hadir, tapi saya ada MC. Walau tak dapat nak beribadah, still boleh beribadah dengan menolong ibu bapa tersayang basuh pinggan, masak untuk sahur ala basic house chores lah senang cerita.


Kepada adik-adik sekalian, tidur jangan lupa baca niat puasa ye. Ni kakak ada selitkan niat puasa untuk rujukan adik-adik sekalian.


Jom baca sama-sama. 1, 2, 3 :)


Google

Dah, jangan tidur lewat. Pagi nanti nak bangun sahur pulak, kang liat nak bangun kesian mak/ayah/kakak nak kejutkan kome tu.



Dengan ini, aku nak ucapkan Salam Ramadhan Al-Mubarak to all Muslims especially buat Fazri yang jauh dimata tapi tersangatlah dekat dihati dan telinga (gayut). Ramadhan is the time to seek blessings of Allah for yourself. Jom rebut pahala-pahala tersebut! Bazaar Ramdhan is also the nikmat of Ramadhan. Hee. :D To Ena, pandai-pandailah berpuasa disana. Jangan nak mengada-ngada sangat OK. (Gila bias ucapan untuk adik sendiri. Haha)


Jaga penglihatan, jaga percakapan, jaga tingkah laku dan jaga semuanyalah.



Selamat berpuasa :)

No comments: