Tuesday 17 April 2012

Wedding Reception 2

Salam.

Alhamdulillah.


Cuti mid semester pun dah habis. Sob sob. Aku dah pun selamat berada di kolej tersayang gituu. Tapi yang mengantuk memanjang tu yang aku tak faham kenapa. Assignments tak payah ceritalah, selagi tak habis belajar, memang hidup sentiasa dibelengu (betul ke aku eja? haha) dengan assignments and all. Tapi takpe, cool! :D


Tak payah nak mukadimah berjela-jelalah ye cik Lela. Kau tu bajet macam takde kerja pulakkan.


Sekarang time untuk aku paparkan gambar-gambar masa wedding reception sebelah lelaki, abang akulah tu. Majlis ini diadakan dikampung tersayang lagi terbaik, Gua Musang. Takdelah majlis sangat, just kenduri kesyukuran macam tu. :)


Enjoice (wahhh Rotikaya.com lagi! Eh, Rotikaya dah bernew looklah weh! Haha. Fazri, jangan tunjuk muka blur!)





Bersama-sama memotong daging.



Daging yang telah dipotong cepat-cepat masukkan dalam kuali besar ni sebab dah lewat sangat.



Kaki-kaki lembu. Dah macam kedai daging dah aku tengok masa tu.


Hampir masak. *ambik bauuuuuu! Emmmm..*



Tu diaa..



The pelamin. Mama yang request nak pelamin untuk bergambar kenang-kenangan.








Ayu and Haiqal. Oh, Haiqal dah berpaling tadah ye. Kak Yaya dukung sikit nak nangiskan? Takpe, takpe. Bila Kak Yaya dah ada anak, Haiqal tak boleh dukung. Whatever.


Asha Gedik. Gedik tu memang first name Asha ye untuk makluman semua and Eira.



Mama busy. Mama masuk dapur sekejap, aku mula gelabah panggil. "Maaa, cepatlah ada orang nak jumpa!" Padahal kau tak pandai layan tetamu kan?


Favourite. Favourite. Favouriteeee! Ayah and Fatin yang comelllll! Eh geram nak peluk kuat-kuat!







Cerdik budak ni. Rindu Kak Yaya tak? "Dokkk" Hampeh. Haha



Cousin, Yati. Dia yang sponsor makanan pengantin. Berkepuk kepuk duit dalam bank. Aku dah ada sorang yang akan sponsor masa aku kahwin nanti. Dah jumpa sorang.



Mari makan semua.


Kau usha kawan-kawan Long kan?


Ada yang datang dari Sarawak kot. Abg Zaed. Eh tahu je kau nikan. Nampak sangat suka stalk FB abang sendiri. Kehkehkeh.



Sibuk nak ambil jugak gambar dorang. Gedik doh. Hekhek. Tapi dorang datang dari jauh semata-mata nak attend Majlis Long. Thanks for coming. Siapa single?



Amaddd! Oh my lama gila tak jumpa! Terexcited kejap.



Pengantin baru.



Best friend, Vita and her family! Thank for coming! :")



Vita and family!



Sambil tunggu turn. Meh kita bergambar seulas dua.



Yeay!


Ena and Vivi.



Aku sebenarnya nak spot YB. Weh, YB datang weh. Eleh, kecoh.



Family sebelah Papa. Thank you semua! :')



Parents.



Photographer capek.






Makcik-makcik kesayangan aku. Tulang belakang majlis ini. Love each of them. <3


Kegedikan menyebabkan gambar jadi blur kerana tukang mengambil gambar turut merasai kegedikan mereka. Kenapa mereka, kenapa bukan kami?


The cousins. Baru separuh ni.


Baju satu papan.


Untuk Fazri. Fazri tolong jangan lupa save image ini k. Haha.





Ini pun sama tau! :p



Alhamdulillah, settle semuanya. Thanks untuk semua tetamu yang datang. Thanks untuk pakcik and makcik kesayangan yang bersama-sama bertungkus lumus untuk majlis ini. Tak sangka dari pagi sampai ke tengah malam orang tak putus-putus datang! :') Dah macam aku pulak yang kahwin kan. Makanan sentiasa ada dan pintu sentiasa terbuka untuk tetamu. Kalau kat bandar, habis waktu acara, masing-masing tutup kedai.



Best and meriah sangat-sangat! Serious! Tak sangka orang-orang kampung baik hati even tak berapa kenal Long ni tapi baik hati bagi hadiah, gula, gula, gula and gula. Hehe. :')



So, who's next?




Aku dengan rasa rendah diri ingin mencalonkan diri sendiri dan pasangan. Wakaka.


p/s: Awe, jangan kecewa bukan entri seperti yang diharapkan. Hehe. Sabar.

No comments: