Saturday 7 April 2012

Cucuk.

*Breakfast Maggie kari letup dengan Nescafe Regular 3-in-1"


Sambil tengah menikmati rezeki dari Allah ini, tetiba aku teringat perbualan aku dengan Ecah Usop. Ketam aku mana? Aku akan tuntut sampai ke kerak bumi. Wah kau over!


Aku: Kau ingat tak aku pernah cerita pasal abang Fazri? So nanti Fazri balik cuti sem kena tolong buat rumah untuk abang dia. Abang dia dapat tanah dari arwah nenek dia ke apa. Aku tak ingat cerita dia.


Ecah: Aah, pastu kenapa?


Aku: Takdelah. Aku saja tanya asal abang dia dapat (btw, abang kedua. Saja nak tahu procedure sebab aku bajet mesti abang first selalu dapat. Entah. Aku tak tahu). Pastu Fazri marah aku. Dia kata dia tak kisah semua tu. Tak payahlah nak berebut-rebut harta bagai. *Ada something yang aku bebel lagi tapi tak hingat.. *


Ecah: *Terus mencelah* Selalunya si isteri yang akan cucuk si suami. Si suami tak kisah and takde benda pun semua harta ke wasiat ke apa. Si isteri atau perempuan je lebih-lebih. Tu yang kekadang boleh buat gaduh suami dengan adik-beradik sebab si isteri ni suka main cucuk-cucuk.


Aku: *Gulp* Aku saja je tanya. Takde niat apa-apa pun. :(


---------------------------------

Aku takde niat apa-apa pun. Aku just nak bertanya je. Apa-apa pun jauhilah aku daripada perasaan hasad dengki semua tu, Ya Allah. Dan aku rasa soalan itu pun aku tak patut tanya. Tercalar imej sopan aku.


No comments: