Wednesday 29 June 2011

Is there any vacancy here?

Salam.

Alhamdulillah.


Alhamdulillah. Aku dapat kerja di Nando's (BV I). *happy!*


At first mak aku nak hantar ke kelas menjahit. Tapi, dua minggu aku peruntukkan untuk memikirkan benda ini since the yuran is RM550 kau. Memanglah mama okay je nak bayar, tapi disebabkan aku nie dilahirkan untuk menjadi anak yang solehah, tak sampai hati pulak nak habiskan duit mama macam tue je. Plus, aku rasa tak best duduk rumah and tak jana apa-apa pendapatan. Seriously, rasa macam LOSER gila! Nak beli ais-krim pun mama tanya ada duit ke tak. -_-"



Dua minggu tue Allah bukakkan hati aku suruh cari kerja. And tadi, alhamdulillah akhirnya aku diterima kerja dekat Nando's. The best part is, dekat gila dengan Vita. Vita kerja kat salah satu butik di Bangsar Village II (BV II).



At first, try mintak kat Pizza Hut, okay senang boleh bila-bila masuk. Tapi, tak best sebab manager dia garang. Buat muka kerek macam nak lempang je tadi. Pastu kena datang make up tebal-tebal sebab aku bahagian serve customer. Pastu banyak cekedak, kena bukak akaun maybank, kena bukak KWSP, kena inject typod (aku tak tahu eja macam mana, janji bunyi sama). Bosan.



Cari kat BV 1 dengan Vita, since dia pun tengah break. Faham-faham jelah BV kan? Most of the stores kat sanan semuanya nak yang tak bertudung. Kalau tak kisah bertudung or tak, penuh pulak. Mintak kat Village Grocer, isi form semua, the manager pulak takde. Last-last aku give-up. Ajak mama balik.



On the way nak ke parking, mama suruh try Nando's. Cuba dan dapat. The manager pun cakap aku datang tepat pada masanya. Aku rasa nie rezeki Mama kot. :') So, this Friday dah boleh start kerja. hehe :)



Aku baru tahu nak kerja mana-mana restoren memang kena dapatkan typod injection. Aku tengah berkira-kira nie. Aku kerja dua bulan pun kena ambil ke?



So, nanti tengoklah fun ke tak kerja kat situ. The colleagues, the managers, the customers, kalau ada yang kerek, aku simbah je dengan air? harap-harap okaylah. Kalau tak okay, nak buat macam mana? Aku perlukan duit nak masuk Uni nanti. Doakanlah ye?



Adalah ka ching, ka ching yang masuk sikit! :)



Thanks Mama sebab temankan tadi sampai Vita jealous! haha :))



Yang tak bestnya ialah, Pizza hut ramai adik-adik handsome.






Bye. :)

3 comments:

Anonymous said...

buleh la mkn nando's hari2. hah jgn rosak diet ko dah la ye. hahaha

Siti Nurhayati Dollah said...

Selamat bekerja adik tiri. Jgn nakal-nakal. Gonna miss u (sbb tak leh nak tweet sgt) :P

LaiNad said...

Alin,
Bosan dah hadap nando's hari2. Staff meal pun 1/4 chicken with rice je. Bosan.


Kak Yati,
hehehe thank you kakak tiri. Takleh tweet sgt takpe, sbb facebook kan ada? :D